שאלות ותשובות בנוגע להזמנת חניוני לילה בהתאם ל'תו הסגול'

13.05.2020

נשמח לארח אתכם ברשת חניוני הלילה של רשות הטבע והגנים! כדי שנוכל כולנו ליהנות מלינת לילה במגבלות התו הסגול, ההגעה לחניון כפופה לעמידה בהנחיות משרד הבריאות, וכן בהשלמת הזמנה ברישום מקוון.

חניון לילה מצדה מערב חניון לילה מצדה מערב, צילום: לימור קטן פרידמן
  1. האם יש אישור "תו סגול" לחניונים?
    כן. אנחנו עובדים על פי הנחיות משרד הבריאות. העניינים הקבועים בהנחיות אלה יעודכנו מעת לעת, בהתאם להנחיות משרד הבריאות.
  2. האם מותר להשתמש המקלחות?
    ניתן להשתמש במקלחות המשותפות בכפוף להנחיות משרד הבריאות.
  3. האם מותר לרחוץ במים?
    השחייה מותרת בחלק מהאתרים ובכפוף להנחיות משרד הבריאות. יש לעקוב אחר המבזקים באתר ולפעול על-פי ההנחיות בשטח.
  4. איך מזמינים לינה בחניון לילה?
    הלינה מותנית בהזמנה מראש במערכת ההזמנות באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים. בעת הזאת תתאפשר לינה במכסות קטנות מהרגיל.
  5. אילו חניוני לילה פתוחים כרגע?
    חניוני הלילה הפעילים:
    צפון: חורשת טל, אכזיב ומעיין חרוד
    דרום: אשכול, ממשית ומצדה מערב, חניון בארות, תל ערד וחי בר יטבתה.
  6. כמה משפחות יכולות ללון יחד בחניון?
    לינת שטח: הלינה מותרת רק במסגרת המשפחות הגרעיניות, ועד 2 משפחות יחד בלבד.
    מאהלים: ב"מאהל" ניתן לשלב עד 2 משפחות בהזמנה משותפת. ב"מאהל גדול", שנועד ל-100 לנים, ניתן להלין 2 הזמנות מסוג "מאהל": האחת בצד הימני של המאהל והשנייה בצדו השמאלי, ובתנאי שיישמר מרחק 10 מטרים בין הקבוצות.
  7. האם ניתן לשכור ציוד?
    • ניתן לשכור מזרנים: אנו מנקים את המזרנים לאחר השימוש בהם עם מטלית אלכוהול.
    • אין אפשרות לשכור אוהלים בחניון.
  8. מהן אפשרויות הלינה בחניונים?
    לינת שטח:
    יש לשמור על מרווח של 10 מטרים בין אוהל לאוהל.
    הלינה מותרת רק במסגרת המשפחות הגרעיניות, ועד 2 משפחות יחד בלבד.
    מאהלים:
    "מאהל": 20-10 לנים במאהל שנועד ל-50 לנים. ניתן לשלב עד 2 משפחות בהזמנה משותפת.
    ב"מאהל גדול", שנועד ל-100 לנים, ניתן להלין 2 הזמנות מסוג "מאהל": האחת בצד הימני של המאהל והשנייה בצדו השמאלי, ובתנאי שיישמר מרחק 10 מטרים בין הקבוצות.
    קרוואנים ויחידות אירוח:
    דלתות הכניסה ליחידות האירוח יהיו מרוחקות זו מזו ב-2 מטרים לפחות.
  9. אם אבטל את הזמנת הלינה, האם אחויב?
    ביטול הזמנת הלינה עד 4 ימי עסקים לפני התאריך שתואם ללינה – אינו כרוך בתשלום. ביטול סמוך יותר למועד שהוזמן יחויב כמופרט בנוהל ביטול הזמנה >>
  10. איך משלמים?
    התשלום בעבור הלינה ישולם בקופה. נא להצטייד בכרטיס אשראי.
  11. מה עם הצהרת בריאות?
    יש למלא טופס הצהרת בריאות ולמדוד חום בטרם הגעתכם.
    בכניסה יש למלא טופס הצהרת בריאות ויימדד חום לכל אדם. אדם עם חום גבוה מ-38 מעלות לא יורשה להיכנס לחניון, וכן אדם שיש לו אחד מתסמיני הקורונה.
  12. איך שומרים על היגיינה בחניון?
    • יש להקפיד על שמירת מרחק של 2 מ' ממבקרים אחרים.
    • אסורה התקהלות.
    • בחניון עמדות לשטיפות ידיים, סבון ידיים, נייר לניגוב ידיים ועמדות אלכוהול או אלכוהול-ג'ל זמינות בקבלה, במרחבים הציבוריים וביחידות האירוח.
    • יש להקפיד, ככל הניתן, על שימוש בציוד אישי בלבד.
    • חדרי השירותים ינוקו לעיתים קרובות ויימצאו בהם כל העת סבון, נייר לניגוב ידיים ופחי אשפה.
    • חובה לעטות מסיכה בכל עת במרחב הציבורי.
  13. מנגלים, מותר?
    אין להשתמש במתקני מצלה (מנגל) המשותפים בחניון. באזורים המאושרים לכך, מותר להשתמש במצלה אישי שהבאתם עמכם.
  14. האם ניתן להשתמש במטבח המשותף בחניון?
    • לכל משפחה מותר להשתמש רק בציוד האישי שלה במטבח.
    • אין להכין אוכל על משטחי העבודה המשותפים.
    • האכילה במטבח אסורה.
    • מותר לשמור על מזון במקררים רק אם הוא עטוף בשקית סגורה.
    • השימוש במטבח מוגבל עד 4 מבקרים בעת אחת (במטבחים קטנים יותר עד 2 מבקרים), ולהקפיד על שמירת מרחק 2 מטרים ממשפחה אחרת.
  15. האם ניתן לקבל מצעים ביחידות האירוח?
    בעת הזו לא מסופקים בחניון מצעים (כולל כריות ושמיכות) או כלים רב-פעמיים.
  16. מה עם הזמנה שעשיתי לפני כמה חודשים?
    ההזמנה שמורה במערכת. אם תרצו להגיע, נשמח לראותכם! אם לא, יש לבטל את ההזמנה באופן עצמאי באמצעות כתובת הדוא"ל שנשלחה אליכם בעת אישור ההזמנה, וכך להימנע מחיוב בגין דמי ביטול בהתאם לנוהל ביטול הזמנה >>