פסיפס-טקסים בגן לאומי הרודיון

בואו לחגוג את הרגעים המרגשים ביותר שלכם בבית הכנסת העתיק

פעילות בגן לאומי הרודיון גן לאומי הרודיון - צילם מנו גרינשפן

פארק (גן לאומי) הרודיון

רוח של הרפתקה שורה על הביקור בהרודיון, ההר שהפך לארמון מבוצר במלאכת מחשבת אדריכלית, עליה ניצח המלך הורדוס. בפאר יצירה זו אף בחר המלך השנוי במחלוקת להיטמן, ורק לאחרונה התגלו שרידי קברו המפואר. ההר האדיר אינו קופא על שמריו, וממצאים מתגלים בו בזה אחר זה.
אך מעבר לנבירה בימי קדם ובשפע השרידים הארכיאולוגיים, מספק ההרודיון מבטים פנורמיים בלתי נשכחים לעבר ירושלים, מדבר יהודה, הרי מואב וכל מה שביניהם.
בקרו בשרידי קבר הורדוס ורדו אל מאגרי המים הקדומים ומערכת מחילות המסתור מימי בר-כוכבא. ההיסטוריה כאן חיה, בועטת ועכשווית להפליא.

מקום עריכת הטקס – בית הכנסת העתיק

"ארמון ההר", מבנה ריבועי רחב ידיים שהוקף חומה עגולה, אכלס את מנעמי
החיים של המלך – מבית מרחץ משוכלל ועד טרקלין קבלות פנים. לצד השרידים הללו תגלו בית כנסת, שנבנה על-ידי לוחמי המרד הגדול (66-70 לספירה), הרבה אחרי שהורדוס ירד מבמת ההיסטוריה. תקרתו המקורית לא שרדה, והיא הוחלפה בתקרה קלה הנתמכת על ידי ארבעה עמודים. בסמוך מצוי חלל זעיר ששימש מקווה טהרה. הר אימתני, ארמון מפואר, מבצר איתן ובית כנסת מימי המרד הגדול. אי אפשר להישאר אדישים לשילוב הדרמטי הזה.

מקום לקבלת פנים – במבואה.

איך מגיעים

האתר נמצא בסמוך לישובים נוקדים ותקוע. 15 דקות מירושלים.
לפני הכניסה לשכונת הר חומה, פונים במעגל התנועה ביציאה השנייה ימינה, נוסעים כ-7 ק"מ בכביש מס' 398 מהר חומה לכיוון תקוע-נוקדים וכ-2 ק"מ לפני צומת תקוע פונים שמאלה בעקבות השילוט להרודיון עד מגרש החנייה.

שם מנהל האתר  שלומי פלד
פרטי קשר: טל: 02-5953591/2 מייל: li.gr1563860192o.apn1563860192@noyd1563860192ore-l1563860192g1563860192