מסלול טיול נחל ארדון בשמורת טבע מצוק הצינים-מכתש רמון

משך הטיול: כ-1.5 שעות

נקודות עניין: נאוומיס, דייקים ועצי שיטה בנחל ארדון

עונה מומלצת: כל השנה, בהתאם לתנאי מזג האוויר

גישה לנקודת ההתחלה: ממצפה רמון נוסעים דרומה על כביש 40 כ-10 ק"מ. פונים שמאלה לדרך עפר לכיוון חניון בארות (סימון אדום) ונוסעים כ-5 ק"מ עד לחניון בארות. אחרי החניון פונים ימינה לפי הסימון האדום, ובהתפצלות הבאה, אחרי כ-1 ק"מ פונים שמאלה על הדרך המסומנת בשחור עד לחניון יום רמת סהרונים.

תיאור המסלול:

מרחבת החניה ניתן לראות, בכיוון דרום מערב, תלי אבנים הנקראים נאוומיס (טומולי) – שרידים ארכאולוגים שככל הנראה שימשו מבני קבורה.

מסלול ההליכה מתחיל מרחבת החניה בשביל מסומן בכחול. השביל מוביל לאורך המדרון, על גדת נחל ארדון, כ-2 ק"מ הליכה, עד למפגש עם מפגש השבילים שחור-כחול בנחל ארדון. בדרך הג'יפים המסומנת שחור פונים שמאלה לכיוון צפון וממשיכים בהליכה בתוך ערוץ נחל ארדון. הולכים לאורך ערוץ הנחל, לאורכו של מצוק של שכבות של חרסית צבעונית ודרגשי אבן גיר. מגוון הצבעים המרהיב מעיד על המינרלים שבחרסיות. במצוק ניתן להבחין בסדרת דייקים מרשימים. דייק הוא מֶחְדָּר מגמתי אנכי הפורץ דרך נקודות חולשה בשכבות הסלע ונראה כעמוד החוצה את המצוק. לאורך הנחל צומחים עצי שיטה סלילנית, וכדאי לשבת בצלם. עץ זה נקרא על שם תרמילי הזרעים המסולסלים שלו. שורשיו של העץ מגיעים לעומק האדמה, ויכולים להתחתר עד עומק של עשרות מטרים כדי להגיע למי התהום.

ממשיכים ללכת לאורך הנחל במעלה הדרך עד חניון רמת סהרונים.