מסלול טיול - לגלות את הבוציץ הסוככני

בוצין סוככני - צילמה מירב לבל

לגלות את הבוציץ הסוככני בשמורת בריכת דורה, נתניה

מועד פריחה צפוי: אפריל-אוגוסט

נקודת מוצא וסיום: רחבת החניה שליד השלולית. ממחלף פולג שבכביש החוף (כביש 2) פונים מערבה לרחוב שלום עליכם. נוסעים ברחוב עד קצהו, פונים ימינה בשדרות בן גוריון ומגיעים לאחר כ-300 מ' לרחבת החניה שמימין לכביש.

אורך המסלול: כמה מאות מטרים.

דרגת קושי: קל.

המסלול

מרחבת החניה נכנסים לגינת משחקים נאה ובה שבילים, מתקני שעשועים לילדים ופינות ישיבה. מאחוריה נמצאת שמורת טבע בריכת דורה, שלולית חורף שהיא שריד לביצה גדולה שהשתרעה כאן בעבר. השלולית מתמלאת מים בחורף ובמשך הקיץ היא מתייבשת כליל.

מסביב לשלולית גדלים עשרות עצי אקליפטוס שניטעו בראשית המאה ה-20. בחורף מבלים בשלולית מינים רבים של עופות מים. אין מסביב לשלולית שביל מסומן, אך אפשר להתקרב אליה, להקיפה וליהנות מעולם החי והצומח העשיר שבה.

לגלות את הבוציץ הסוככני בריכת יער

מועד פריחה צפוי: מאי-אוגוסט

נקודת מוצא 1: יער חדרה. הכניסה ליער חדרה נמצאת ליד תחנת הרכבת. במחלף אולגה שבכביש החוף (כביש 2) נכנסים לחדרה, ברחוב אהרון אהרונסון. במעגל התנועה שבקצה הרחוב פונים ימינה לגשר אריאל שרון, המוביל לרחוב דוד שמעוני. מעבר לגשר פונים ימינה בדרך הרכבת המובילה לתחנה, הנושקת ליער חדרה. ממשיכים לקצה הדרומי של רחבת החניה ומיד פונים שמאלה בגשרון המוביל לחניון הצפוני של היער. מהחניון ממשיכים דרומה בשוליים המזרחיים של היער, בעקבות סימון שביל ישראל, עד חניון האלונים שבקצה הדרומי של היער.

נקודת מוצא 2: נוסעים מחדרה דרומה בכביש החוף הישן (כביש 4) ולאחר כ-3 ק"מ, ליד תחנת הדלק דור אלון ומדרום לה פונים ימינה בדרך העפר המסומנת בסימון שבילים כחול (7160), הנושקת לבריכת יער.

אורך המסלול: 1.5 ק"מ לכל כיוון.

דרגת קושי: קל.

המסלול

בריכת יער היא שריד לביצת בִּירְכֶּטָאס מהביצות הגדולות של חדרה. הבריכה נקראת על שם יער חדרה שלידה. מחניון האלונים שבקצה של היער, פונים דרומה בעקבות שביל ישראל. תחילה מקדמים את פנינו כמה עשרות עצי אלון תבור גדולים, שריד ליער השרון הגדול שכיסה בעבר שטחים עצומים בין הכרמל לירקון.

שביל ישראל עולה במדרון קטן, ליד מקום מוקף גדרות מתכת, ופונה שמאלה ויורד לשדרת אקליפטוסים גדולה בין שדות מעובדים, במקום שבו שביל ישראל פוגש דרך עפר מסומנת בסימון שבילים כחול (7160). השדרה מציינת את הפינה הצפונית-מערבית של בריכת יער, המשתרעת בחורף גשום על פני 14,000 דונם ואוצרת בקרבה כמיליון מ"ק מים. אפשר לצעוד בשביל הכחול וליהנות ממראות נוספים של הבריכה, או להמשיך מעט בשביל לישראל ולצפות בבריכה ממערב.

בתום הביקור נשוב על עקבותינו, אל חניון אלונים.

ההליכה מותרת בשבילים המסומנים בלבד. הסטייה מהשבילים אסורה.

המידע הנמסר כאן הוא בגדר המלצה לטיול בלבד. השימוש במידע הוא באחריות המטייל ועל דעתו בלבד. מומלץ לבדוק לפני כל טיול את תחזית מזג האוויר ואת המבזקים באתר רשות הטבע והגנים, ניתן ליצור קשר עם המוקד הטלפוני בכל יום עד השעה 16:00 בטלפון 3639*.