שמורת טבע בני ציון - המלצה לטיול בשמורת טבע בני ציון

שם כתב: יעקב שקולניק, יעל לרנר 26.03.2019

שמורת טבע בני ציון היא מעין אי מבודד של טבע בין שדות ופרדסים, שבו מגוון עצום ומפתיע של פרחים במגוון צבעים וצורות! כלניות, רקפות, סביונים, תורמוסים ואפילו צבעונים וסחלבים! טיול מומלץ לכל מי שמחפש טיול פריחות קלאסי, קצר ויפהפה בחורף ובאביב

חרוצים_-_בני_ציון____יעקב_שקולניק.JPG שמורת טבע בני ציון. צילום: יעקב שקולניק

מספר מפת סימון שבילים: 7

משך המסלול: שביל מסומן שאורכו כ-400 מטרים

אורך המסלול: כשעה

מסלול מעגלי קצר, מתאים למשפחות

• גבעות כורכר

• פריחות בעונה

תכנון – למדו מראש את אופי המסלול, אורכו, דרגת הקושי שלו, דרכי הגישה והציוד הנדרש. התאימו את מסלול הטיול לגיל המטיילים ולכושרם הגופני.

מפה – למדו מראש את המסלול וצאו לשטח מצוידים במפת טיולים וסימון שבילים של אזור הטיול.

אור – תכננו את הטיול שיסתיים בטרם חשכה. אם נקלעתם לחשכה עצרו במקומכם, הישארו בציר הטיול והזעיקו סיוע בטלפון.

שיקול דעת – לכו אך ורק בשבילים מסומנים. ותרו על הטיול בימי שרב ובימים שבהם קיימת סכנת שיטפונות.

ציוד – הצטיידו בכמות מספקת של מים ומזון, לבוש מתאים, נעלי הליכה, קרם הגנה, כיסוי ראש וטלפון נייד עם סוללה טעונה.

עדכון  עדכנו את הקרובים לכם בפרטי המסלול המתוכנן. השאירו הודעה על חלון הרכב ובה פרטים על המסלול שלכם, מס' טלפון מספר המשתתפים בקבוצה ולוח זמנים משוער.

טבע  שימרו על הטבע ואל תשאירו עקבות בשטח. קחו את הפסולת עמכם לבל תגרום נזק לבעלי חיים. שימרו מרחק מחיות הבר ואל תאכילו אותן.

כניסה עם כלבים – במידה ומותרת כניסת כלבים לשמורה, עליהם להיות קשורים ברצועה. אין להניח לכלבים לשוטט חופשיים.

אנחנו כאן בשבילכם! 3639*

שמורת בני ציון היא שמורה קטנה וחבויה המתפרסת על כמה גבעות כורכר, בלב השרון, ממערב למושב בני ציון. השמורה משתרעת על פני 101 דונמים של אדמות חמרה וכורכר ובתקופת החורף ובסוף האביב מתמלאות הגבעות במגוון עשיר ומפתיע במיוחד של פרחים בשלל צבעים נפלאים!

לא תאמינו כמה יפה כאן – כלניות אדומות, פריחה יפהפייה של תורמוסים לבנים-סגלגלים, שיחי רותם לבנים,  צבעונים באדום עז, סביונים בצהוב ואפילו סחלבים בוורוד (פרפרני וקדוש) ועוד!

תיאור המסלול:

בשמורה עצמה נמצא כיום שביל הליכה קצר שאורכו כ-400 מ', מהחנייה המערבית של השמורה עד לפינה הצפונית-מזרחית של השמורה. התחילו לצעוד בשבילי השמורה המסודרים שיובילו אתכם במסלול מעגלי (חשוב לצעוד בשבילים כדי לשמור על הפרחים), קראו את שלטי ההסבר שיאפשרו לכם ולילדים להכיר את מגוון הפרחים. שמורה מקסימה לטיול מענג במיוחד בחורף ובאביב!

כיצד להגיע:

• מכיוון גוש דן: נוסעים בכביש החוף (כביש 2) ופונים ממנו במחלף חוף השרון. ממשיכים צפונה בכביש השירות במקביל לכביש החוף, ולאחר 1.2 ק"מ פונים ימינה לכיוון חוות רונית (יש שילוט). חולפים על פני רפת חוף השרון ואחרי 1.2 ק"מ חוצים את מסילת הברזל. כ-100 מ' אחרי המסילה פונים דרומה (ימינה) בדרך מסומנת ירוק. הדרך פונה מזרחה ומגיעה לחניית השמורה.
  • מכיוון נתניה והצפון: יורדים מכביש החוף (כביש 2) במחלף חוף השרון לכיוון געש. בכיכר הראשונה פונים שמאלה, עוברים מתחת לכביש 2 ונוסעים דרומה בכביש השירות ממזרח לכביש החוף. לאחר כ-500 מ' מגיעים לפנייה לחוות רונית. המשך הנסיעה כמתואר בדרך הגישה מכיוון גוש דן.
  • מכיוון כביש 4: במחלף הדרים נוסעים מערבה. לפני מסילת הרכבת פונים דרומה בדרך מסומנת אדום, המקבילה למסילה. לאחר כ-2 ק"מ משתנה סימון הדרך לירוק. הדרך הירוקה מתעקלת שמאלה ומגיעה לחניית השמורה.

המידע הנמסר כאן הוא בגדר המלצה לטיול בלבד. השימוש במידע הוא באחריות המטייל ועל דעתו בלבד. מומלץ לבדוק לפני כל טיול את תחזית מזג האוויר ואת המבזקים באתר רשות הטבע והגנים, ניתן ליצור קשר עם המוקד הטלפוני בכל יום עד השעה 16:00 בטלפון 3639*.